Rebecca Honnér Idenstedt

Frågeställningar

Publicerad 2013-10-01 09:24:07 i Allmänt,

Hittills bollar jag fortfarande med mina frågeställningar. Jag har lite små idéer...
 
  • Vem är det som ska betala allting?
  • Hur kommer affärerna kring t.ex. haga fungera under byggnadsåren? Kommer butiker behöva gå i konkurs? Kommer folk behövas sparkas ifrån jobb? 
  • Hur kommer samhället se ut? Kommer allting gå runt?
  • Kommer Göteborg se ut som en byggarbetsplats i 8 år?
 
Några liknande frågor finns besvarade på trafikverkets hemsida:
Hur finansieras Västlänken?
Västlänken ingår i den statliga infrastrukturplanen åren 20102021. Västlänken är också ett av projekten i det Västsvenska paketet, som till hälften finansieras av statliga medel och till hälften av regionala och lokala medel. MEN jag skulle vilja veta lite mer exakt hur deras budget ser ut.

Kommentarer

Postat av: MikaelB

Publicerad 2013-10-16 12:41:22

Hej Rebecca!
Är du intresserad av mer fakta, anmäl intresse på [email protected] så skickar jag gärna ett dokument på cirka 30 sidor som kompletterar T-verkets info,
vänliga hälsningar
Mikael Bigert

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela